neljapäev, 7. jaanuar 2016

Toidust ja trennist

Hurraaa, paari päevane külmetus on möödunud ja olen terve ning saan taas täie hooga trenni teha. Kui raske ja kurb on olla kodus haige samalajal kui hing ihkab trennisaali..

Esimeses postituses andsin üldise ülevaate oma teekonna algusest ning täna tahan kirja panna üht teist oma toitumisest ja treeningutest.

Oma toitumise olen hoidnud põhimõttel, et on kolm põhi söögikorda ja üks vahepala, mis jääb enamasti lõunasöögi ja õhtusöögi vahele kuna treenin end hommiku poolikutel, siis peale treeningut on ka väike toitev amps. Hommikuti söön tavaliselt muna-omletti, kas kahest munast või kolmest munavalgest ja ühest munakollasest, see on täiesti kuidas kunagi. Omleti kõrvale on alati värske salativalik, kas kurki, marineeritud kõrvitsat, punapeeti või paprikat. Vahel, kui isu suurem, siis ka kana või kalkunisingiga võibleib. Teine variant end hommikul korralikult täis laadida on puder- täistera kaerahelbe puder, millele lisandiks teelusika täis maapähklivõid, marju, banaani. Olen õnneseen ses suhtes, et hommikuti olen harjunud alati sööma, vastasel juhul tekib ruttu peavalu ja energia puudus. Kui aga juhtub, et eelmisel õhtul-öösel on olnud  mõni pidu, koosolemine ja söömine on jäänud hiliste õhtu ja öötundide peale, siis kostitan end hommikuti värske smuutiga.

Lõuna ja õhtusöögi osas ma erilisi erinevusi ei tee, kui siis see, et õhtuti süsivesikute rikka toiduga ei liialda. Tavaline lõuna ja õhtusöök koosneb kas juurvilja-kana risotost (teen ka tatraga,mis suur lemmik), juurvilja-kana supist, taimne kotlet või kanahakkliha kotlet+ ahjujuurviljad, küpsetatud linnuliha+salat või aurutatud juurviljad pluss külm kaste(hapukoor+maitseained). Väga meeldivad ka ise tehtud värsked wrapid, puuviljasalatid ja ise küpsetatud soolased pirukad. Põhimõte on, et toidulaud oleks mitmekesine. Kuna mul on väga tore vanaema, siis külmkapis leidub pidvalt kõrvitsasalatit, sisse tehtud punapeeti, hapukurki -need on sagedasti lisandiks soolase toidu kõrvale.Toon piltide näol näiteid oma igapäeva toidukordadest:

Hommikusöök
Lõuna, juurvilja, kana, läätsesupp,
 lisaks rukkiröst,-kalkunifileesingi, paprika ja juustuga
Vahepala, pirn, arbuus ja pähklid+must kohv


Erand kinnitab reeglit, täna oli peale trenni aega ja võtsin Reval cafest neljavilja pudru või silmaga, lisaks High Protein iirise batoon (Y)




Täiendasin varusid, kodu ligidal poes on palju soodsamad kui suurtes poekettides :)


Peale rinna-õla ja biitsepsi treeningut

Peale treeninguid kostitan end tavaliselt ka protetiini batooni või proteiinijoogiga, need on kiired vahepalad ja lihtne kaasa haarata, kuna tavaliselt on trenn mu päeva esimene ettevõtmine millele järgneb kohe ülikool ja seetõttu ei tule suurem einestamine kõne alla, lisaks pole peale trenni kohe suurema toidukorra jaoks isu. Valgu ja proteiini rikkad tooted on saanud seetõttu mulle suureks abiliseks ja peale erinevate proovimist on mul kaks suuremat lemmikut:



ja Artic Sport'i proteiinijook.

Trennis käis MyFitnessis ning eelistan ise jõusaalis ja kardiomasinatega askeldada. Olen käinud ka rühmatrennides, viimati sai lemmikuks TRX kuid siiski olen tagasi pöördunud ise nokitsemise kallale. Võib-olla peaks proovima erinevaid rühmatrenne ning seeläbi leidma endale sobiva ja meeldiva, sest puhtalt nimene järgi ei saa tänapäeval enam aru, mis trenniga tegu on :D Jõusaalis käin keskmiselt 4 korda nädalas ning ülejäänud 3 päeval liigun kindlasti kodus vabas õhus ( kui liigne külm ei takista :S ). Kiirkõnd oli kuni aasta lõpuni igapäevane tegevus, 4,5 või 9 km ringid, mille olen oma loonud, nüüd jahedaga käin lihtsalt jalutamas kuna niivõrd külma õhuga ei taha nina ja neel kiire tempo juures koostööd teha ja muutuvad valulikuks. Jõusaalis veedan keskmiselt 1-1,5 tundi, mille sisse kuulub 10 min soojendus lindil, jõuharjutused ning venitused. 4 päeva olen ära jaganud eri lihasgruppide vahel, et anda järgmisel päeval tehtud lihastele puhkust. Varasem kogu keha treenimine korraga meeldis ka, aga jaotus annab võimaluse keskenduda igale grupile tõsisemalt ja tulemused on paremad.


Nautige imelist talveilma, nii palju kui külmakraadid võimaldavad :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar